mandag 2. februar 2009

Trenger Gud beskyttelse i lovverket?

Noen ganger lurer jeg litt på hva de tenker på? - lurer egentlig på hva mange tenker, men denne gangen er det som så mange ganger før - Senterpartiet! Nå skal endelig blasfemiparagrafen bort. (En paragraf som er brukt EN gang..) Så trumfer SP gjennom å flytte den til rasismelovgivingen i stedet. 

Jeg er veldig for å beskytte folks rett til å være indianer, jøde eller kineser! Folks rett til å være homofil, kristen eller shintoist også. Men at det skal være straffbart å snakke stygt om religion blir litt drøyt. Nå er det slik at min Gud ikke trenger slik beskyttelse - det gjør derimot vanlige menensker som tør å mene noe! Ytringsfrihet heter det!

Jeg våger meg på et par lovbrudd her:

  • Sharialovgivning i noen muslimske land er en uting.
  • Katolikkenes prevansjonsforbud bidrar til AIDS spredning.
  • Kjedelig forkynnelse i den norske kirke er ødeleggende.
  • Skjebnetroen i mange budhistiske land dreper menesker hver dag.
Føler meg skikelig gæærn nå! Egentlig burde jeg hatt en tegning av Muhammed, men det dropper jeg! Man har da respekt for andres meninger. - Så lenge de ikke misbruker posisjonen sin på Stortinget... Det er nesten så jeg vurderer å hente frem ukens klovn igjen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar