onsdag 21. januar 2009

Bare av nåde...



Bare av nåde! Det var det Sim, evangelisten i Mukdahan minte oss på i dag. (Jada det var hun som var på GF i Bergen, og bare fikk fire minutter...) Et fyrverkeri av en menighetsleder, en utypisk Thai med Jesus både i hjerte - og tjukt på utsiden. Det er et privilegium å møte slike mennesker, ransakende og utfordrende. Espen er misjonær, prest og fungerte som tolk.

Tidligere hadde vi grundig innføring i bistandsarbeidet NMS har i Laos. Atle Roger Mydland (Klikk på bildet for større verson) jobber i dette krevende prosjektet.

Atle Roger er ingenør og tidligere teknisk kommunesjef i Sokkendal. Etter god undevisning, filmer og bilder fra Laos, tok Atle oss med til et utkikkspunkt over byen, Mekongelven og Laos nest største by Sawannakhet. Der var vi med å ba for land og folk i begge byer, begge land og for Norge med. Fin stund i solnedgangen.


Og aller først i dag var vi på vandring gjennom byen. Målet var Tårnet i Muhdahan, som også er bymuseum. Flott utkikk over by og elv. Varmt og godt var det, så vi tok tuk-tuk tilbake.

3 kommentarer:

  1. Har nettopp vært i Seniorynglingen der Egil S. Eide fortalte fra Thailand og spesielt nevnte Muktahan. Så nå er jeg oppdatert med bilder og noe kunnskap. Fortsatt god tur. Hils Ragnhild.
    Fader Svein

    SvarSlett
  2. Hei. Takk for flott rapport, det ser ut som at dere har det bra.Jeg gleder meg til dere kommer hjem, så vi får høre mer fra Thailand, og alt det som skjer der.Her i Trondheim blåser det kald vind, så dere har det nok mye varmere enn oss her nord.Jeg ønsker dere alle Guds rike velsignelse,og ønsker dere fortsatt god tur.vennlig hilsen Gunn

    SvarSlett
  3. Hei Åsmund. Så kjekt dere har det. Jeg skulle gjerne opplevd alt dette. Det går bra her hjemme også. Gleder meg til fortsettelsen på reisehistorien, men mest til å få deg hjem.
    Klem fra Inger

    SvarSlett